måndag 31 maj 2010

Hemma!


Det var så vackert i morse, men min kamera (el fotografen kanske) gör inte ögonblicksbilden rättvisa...
Efter några dagar i Huvudstaden var det ganska skönt att komma hem. Och korna stod så snyggt i motljuset, och björkhagen var så skirande grön, och snart är det sommarlov!
En trött fröken ser fram emot det.

På bilden syns också projektet med min "stengärdsgård". Det har legat en hög med stenar i hagen bakom lillstugan. Stenar som blivit uppgrävda på andra ställen. Jag har länge tänkt att det vore snyggt att lägga dom i en stenmur a´la Småland. Det är så fint att avgränsa med stenmurar!

Det blir nog klart en dag. Just nu har den "kostat" ett krossat finger och en blånagel... Så jag sitter kvar på trappen, med en kopp kaffe, och kollar in korna istället!

4 kommentarer:

Annika sa...

Tycker ja du gör alldeles rätt i...:) Kram

♥ Pia... sa...

Hihi..ja du det lät mycket bättre det..att sitta på trappen och bara seeeeeeee..på allt det skira och så korna förstås...vacker bild och duktig fotograf...

Bergagårdens Lina sa...

Ja det är nästan så vackert att det gör ont just nu. Blir nog snyggt med stenmur! Men det är ju lite slitigt att få dem på plats kan jag tro, akta ryggen!

färgtrappan sa...

Sitt kvar. Nu ska man bara njuta :))